sunnuntai 28. elokuuta 2011

suuri haaste

Eilen aika valaisevat sukutreenit. Paikalla kolme kääpiötä Nova, Pepsi ja M.U, isoisä Jatsi ja Nera-äiti. Nova teki ruutua, noutoja, kisapalkkaustemppua:) perusasennon hakuja palkatta ja paikallamakuun. Sitten vaan juoruttiin. Lopputreeneistä huomasin jo, etten keksi enenpää hyviä selittelyjä kaikille meidän ongelmille....joten kohdataanpa tosiasiat. Vaikka Nova on ihan laiheliini, niin sen ruokaa nyt sitten vähennetään puoleen (tai siis tämän "puolet" se saattaa syödä, annan enemmän muttei syö enempää). Ja nyt viikon ajan meillä oikea selviytymishaaste: treenata saa vaikka 20 kertaa päivässä, mutta palkatta. Käytettävissä päivän aikana ainoastaan tuo ruoka liotettuna. Haastetta siis kerrakseen, sillä Nova ei tee mitään palkatta, eikä syö ruokaansa.....apua.

Päivä 1. Aamulla ei saanut ruokaansa vaan laitoin sen likoamaan. Iltapäivällä alettiin treenata: otin ruokakipon, Nova lähti suunnilleen karkuun ettei hän halua syödä. Otin muutaman liotetun raksun käteen ja pyysin pyörimään, pyöri hitaasti ja annoin palkan, jota väänsi ja käänsi suussaan että tätäkö mä todella saan palkaksi. Yritin helppoja kaukoja, kaikki kuin hidastetusta filmistä. Nova oli kertakaikkisen järkyttynyt, että joutuu syömään ällöä ruokaansa ja tekemään muka sen eteen vielä jotain. Koitin täysin palkatta, turha toivo. Alettiin opetella uutta temppua, söi raksunsa kun ei muutakaan saanut. Oli hidas ja teki aivan väkisin. Kun lopetettiin treenit, se oli silminnähden onnellinen ettei sen tarvinnut syödä enempää. Ei hyvin mennyt. Toivottavasti jotain edistystä tapahtuu. Mihin mä oon ryhtynyt... Tällä mä vaan pilaan tuon viimeisimmänkin innon. Sanoikohan "säännöt" myös sen, ettei lelupalkkaa/leikkimistä viikkoon? No, mä olen valmis tekemään kaikkeni.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti