keskiviikko 3. elokuuta 2011

Mursu paimenessa ja muita tarinoita

Veljeni Mikko on vakaasti sitä mieltä, että agilityssä tekniikasta viis, se voittaa kenellä on nopein ohjaaja. Tällöin ehtii väärien esteiden eteen peittämään ne. Mikko halusi mennä Novan kanssa kisoihin näyttämään teoriansa todeksi, mutta lupautui kuitenkin kerran harjoittelemaan etukäteen. No, ongelmat alkoivat heti lähdössä -miksei tää tuu mun viereen automaattisesti.....Ne veti sen radan niin monta kertaa läpi aina vaan kovempaa vauhtia, että Nova oppi sen ulkoa. Viimeisen kierroksen kun ne meni niin mahdotonta vauhtia kuin ikinä ja ihan puhtaasti, niin Mikko oli ihan että, kato nyt, mitä kovemmin itse juoksee sitä paremmin sujuu! Selitä siinä sitten ohjaamisen ja tekniikan tärkeydestä...

Sitten Caran luokse juoksemaan metsään, Caran kanssa tokoilemaan pihatokot ja siitä  lammaspaimeneen. Nova on aivan kaho kun näkee ne määkivät karvapallot, se ei meinaa nahoissaan pysyä ja kiljuu niin että enskerralla tuon kaikille korvatulpat. Noppis pääsi pyöröaitaukseen ja se on lampaiden kanssa kuulemma tosi järkevä, rauhallinen ja ajattelee hyvin itse. Mun paimenpoika <3 .Eikä tarvita palkkaa, mä kun taas olin menossa paimeneen nakit ja vetolelu kädessä kunnes Sessa oli että pois tollaset :) Jos nova saisi valita, ei olisi epäilystäkään mitä lajia se harrastaisi joka päivä.

Tänään koin jotain suurta ja ihmeellistä joka taas aiheutti ymmärtämättömyyden. Mä sain treenata Jatsin ja ToTon kanssa seuraamista ja kaukoja. Ja taas mä yritin ymmärtää että miten voi olla tuollaisia koiria mutta en ymmärtänyt. Mutta se tuli todeksi että Twist on oikeesti olemassa. Kuten myös Nuca. Mulla on aivan hirveä pentukuume jollei nyt joku vielä tiedä ja tästä ei sitten tämän enempää :) 

Illalla heti Novan kanssa pihalle treenaamaan, kun sain kauhean seuraamisinnon! Mutta taas mulla oli se pallo, miksen mä jätä sitä pois....No palloseuraaminen hienoa. Metalli ennallaan. Ruutu menee aina pitkäksi, vaikka olisi alusta ihan etulaidassa. Luoksetulo ok, nyt hidastelee kun ennakoi stoppeja vaikka ollaan tehty suoria paljon. Kaikessa se alun perusasento niiin vaikea....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti