perjantai 15. marraskuuta 2013

uusia temppu ja positioita -ja piippaamisongelma!

Kuten arvata saattaa, Nova on nyt sitten päättänyt huutaa oikein toden teolla. Ei jäänyt vain Tanskan kisoihin näköjään. Toki Suomessa huutaa huomattavasti pienemmällä mittakaavalla mutta joka tapauksessa. Palkat kädessä tai näkyvillä ei ongelmaa. Tai jos se tekee ylirauhallisessa mielentilassa. Mutta kun ei ole palkkoja, ja nostan vireen korkealle, on soppa valmis eikä ole hetkenkään hiljaisuutta. Ainakin pieni pihinä on pakko päästää koko ajan. Kun sanon siitä, Nova yhdistää heti tehtävään liikkeeseen. Se ei tajua mitenkään, että se piippaaminen on nyt se juttu. Kiva tehdä, eilen se hyppäs ja puri mua naamaan kun palkkasin sen nanosekunnin hiljaisuudesta. Tais olla niin onnellinen et jotain tuli vahingossa tehtyä oikein.

Sisällä ollaan treenattu htm-positioita ja uusi ohjelma on suunnitteilla ensi vuodeksi avoimeen luokkaan. Novalle htm on aivan valtavan vaikeaa, eikä sen pitkä ja elastinen kroppa helpota tilannetta yhtään. Sen on tositosi vaikeaa pitää itsensä "blokkina", vaan haluaa kääntyillä ja vääntää takapäätään milloin mihinkin vaikka kuinka paljon treenattaisi tätä suorana pysymistä. Nyt pikkuhiljaa olen päässyt irrottautumaan edes jostain käsiavuista vähän. Ajattelin ottaa uuteen ohjelmaan oikealla ja vasemmalla seuraamista, ehkä jalkojen välissä olemisen alkuun vaikka se onkin ihan tyhmä positio, edessä ja takana sivuttain olemista ja oikealla väärinpäin seuraamista. Pos. vaihdot eli fs-liikkeet se tekee kivasti -tosi ylläri ;) Mutta se, milloin tämä ohjelma valmistuu niin siitähän ei ollut sen kummemmin puhetta, joskus ensi vuonna :)

Uusi fs-temppukin ollaan taas otettu työn alle, vaikka harvemmin mitään uutta opetan vaan vahvistan vanhoja. Nyt vahvistettu mun eteen väärinpäin kääntymistä ("tao"eli molempien nenät samaan suuntaan, koira vain edessäni) ja siinä pysymistä.  Ja tästä muokattu "spin" eli pyöriminen siinä asennossa mun ympäri. Osaa jo tosi hyvin. Kosketuskepillä ei ongelmia, sen häivytystä ollaan nyt tehty. Myös erotteluna ihan muutamia kertoja mun edessä kävelemistä ("go").

Paljon olen palkkaillut nyt ihan perus istumisesta ja mun ympäri kiertämisestä. Periaatteessa helpoimmat temput, mutta Novan inhokkeja jostain syystä ollut ihan aina.

Tokot ovat siirtyneet halliin, ja sekin laji tuntuu kivalta kun saa treenata sukkasillaan :)

Nellillä on taas juoksuaika, mutta sekin on saanut tehdä jotain mummotreeniä. Ei ihan mene opit enää perille samaan tahtiin mitä nuorena, ja yrittää sikailla syömällä mun kädet palkatessa. Mutta innokas (ja itsepäisyyden huippu) se ainakin on!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti