maanantai 17. lokakuuta 2011

tehokas viikonloppu :)

Lauantaina aamulla koiratanssiharjoituksiin, joissa Nova oli tosi hyvä! Sitten kotiin vaihtamaan koiraa ja Nellin kanssa missikisoihin :) Nelli tykkäsi niin paljon kuin vaan voi. Se oli isojen koirien kolmas, veteraanien toinen ja sekarotuisten ykkönen!! Hyvä Nellukka :) Veteraanikisoissa Nellin pasmat meni ihan totaalisen sekaisin kun toisen koiran omistaja heitteli lihapullia pisin lattiaa että sen koira olisi valppaampi. No Nellihän ajatteli että ne lihapullat heitettiin sille......huoh. Ahne mikä ahne. Sitten kotiin turbovauhdilla ja taas koiran vaihto. Novan kanssa agilityilemään Sessan kanssa. Tehtiin rataa ja kivasti sujui. 

Sunnuntaina koirien kanssa ATT:lle, jossa agilitykisat. Radat olivat helpot ja meille täydelliset, eikä mua jännittänyt yhtään. Yritin olla mahdollisimman rauhallinen ettei Nova säheltäisi radalla. Ekalla radalla ihan lopussa Nova tuli yhden hypyn ohi kun ohjasin huonosti. Tokalla radalla alku vaikea, mutta selvittiin siitä ja kaikesta muustakin, ja näinollen Novalle nollavoitto!!!!! Rata tehtiin melko hitaasti, pysäytin kaikki kontaktit ja silti oltiin nopeimpia! Nova oli molemmilla radoilla niin kuuliainen ja kiltti, ihana <3 Ja mä olin ekasta nollastamme onnellisempi kuin mistään! 


Nyt tuli kauhee kisakuume! Nova on kyllä paras mahdollinen koira mitä tähän tilanteeseen vaan olisin voinut saada. Se on niin kiltti ja kultainen, jos mulla olisi joku päätön höyryjuna mä olisin enemmän kuin pulassa:)

Mutta voinko olla kiitollisempi niin ihanasta kasvattajasta joka Novalla on! Sinne se Sessa tuli kisapaikalle meidän vuoksi kannustamaan, lämmitteli ja jäähdytteli Novan että mä sain vaan ihmetellä toisten ratoja, antoi kaikki neuvot mitä radalle voi vaan antaa ja viimehetken vinkit. Ja itse radankin se vain joutui kuvaamaan ettei saanut edes kunnolla katsoa ;) Puhumattakaan niistä miljoonasta kerrasta mitä ollaan treenattu yhdessä, aina se jaksaa vääntää rautalangasta ja mä yritän imeä itseeni kaiken opin minkä vaan voin. Mä olen saanut ainakin 200 yksityistuntia ja vielä silloin kun itselle sopii parhaiten, voinko olla onnekkaampi :) Kiitos Sessa <3

Lopuksi vielä suru-uutinen. Novan hieno isoisä Jatsi on nyt tähtenä taivaalla. Ei vaan voi ymmärtää, parhaat lähtee aina ensin. http://jatsikka.blogspot.com/2011/10/koskaan-ei-tieda.html 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti